علت اینکه در ابتدای کار حتما باید html یاد گرفت چیست؟

آموزش html - جلسه دوم

شما حتما باید html را یاد بگیرید چون: html پایه و اساس کد نویسی تحت وب است. چه بخواهید وردپرس کار شوید و یا برنامه نویس asp قدم اول شما یاد گیری html است

html به زبان ساده

در جلسه اول دوره آموزش html با موضوع html چیست ، دلیل یاد گیری زبان html را توضیح دادیم. یاد گیری این زبان برای کسانی که قصد ورود به دنیای طراحی صفحات وب را دارند کاملا الزامی و ضروری است. در این فیلم آموزشی توضیحات بیشتری درباره html ارائه میکنیم.

html یک استاندارد است

در حال حاضر زبان های برنامه نویسی تحت وب زیادی وجود دارد که برای ساخت وب سایت های داینامیک به کار گرفته می شود. مثلا از بین زبان ها می توان به php و تکنولوژی asp و یا حتی جاوا، پایتون و ... اشاره کرد. هر کدام از این زبان های برنامه نویسی ساز خود را میزنند. مثلا برای چاپ یک عبارت در صفحه وب php از دستور مختص به خود استفاده میکند، asp دستورات تخصصی خود را دارد. به این دستورات به اصطلاح syntax گفته می شود.

حالا اینجا یک چالش وجود دارد. مرورگر شما مثل فایرفاکس و یا کروم، برای نمایش دادن اطلاعات یک وب سایت باید همه زبان های برنامه نویسی که در بالا اشاره کردیم را بلد باشد؟ مسلما اصلا همچین امکانی وجود ندارد. دقیقا مثل این می ماند که یک انسان بخواهد به زبان های مختلف دنیا تسلط کامل داشته باشد که تقریبا امری غیر ممکن است. 

اینجا html خودی نشان می دهد. یعنی تمام چیزهایی که سمت سرور تولید می شوند در نهایت تبدیل به کدهای html و قابل فهم برای مرورگر ها می شوند. برای همین است که وقتی شما در مرورگر خود آدرس یک سایت را وارد میکنید و به اصطلاح آن سایت برای شما باز می شود، پشت صحنه کدهای html هستند که این خروجی را برای شما به نمایش در می آورند.

دیدن سورس صفحات سایت ها

برای اینکه موضوع بالا به شما ثابت شود کافی است در همین صفحه ای که هستید کلید های CTRL+U را فشار دهید تا بتوانید کدهای اچ تی ام ال این صفحه را مشاهده کنید.

در ادامه می توانید با دانلود کردن ویدئو آموزشی مطالب بیشتری را یاد بگیرید. اگر سوالی در این مورد دارید از طریق نظرات همین بخش ارسال کنید.

لینک دانلود


ارسال نظر درباره این موضوع

ارسال نظر درباره این موضوع